Асфальт-Мастер Асфальтирование в Киеве. Строительство дорог
АСФАЛЬТ-МАСТЕР
тел.: 0(97) 290-09-55
Асфальтирование Киев строительство дорог

Главная
Объекты
Фотографии
Техника
Прайс-лист
Статьи
Потребности
Контакты
Другие услуги
Автокран по Киеву и Киевской области
Автокраны
Земляные работы Киев и Киевская области
Земляные работы
Песок, щебень Киев. Услуги Самосвалов по Киеву и Киевской области
Самосвалы
Услуги земснаряда по Киеву и Киевской области
Земснаряд
 

Автоматизована система управління дорожнім рухом та контролю за станом покриття

Київ-БориспільЗнайомство з країною тих, хто прилітає до нас, починається з аеропорту, а перші враження формуються, власне, від облаштованості дороги, що з’єднує «Бориспіль» з Києвом. Сьогодні головні повітряні ворота нашої Вітчизни приймають регулярні рейси, які виконують 38 іноземних та 32 українські авіакомпанії, обслуговуючи за добу близько 10 тисяч чоловік, а в літню пору року їх кількість збільшується до 15 тисяч. То ж годі і уявити, яке надзвичайно велике навантаження витримує візитна картка України — ділянка магістралі М 03 / Е 40!

Середньорічна інтенсивність руху складає 37 тис. авто за добу, до того ж тут немає перетинів в одному рівні з іншими дорогами, а отже, на трасі дозволено розвинути швидкість до 130 км/год. Вісім смуг нескінченного потоку різноманітних транспортних засобів вимагає відповідного обслуговування — це і контроль за безпекою та напрямком руху, і ефективне управління дорожньо-експлуатаційними роботами, запобігання ДТП та багато інших необхідних заходів, покликаних підтримати важливий дорожній об’єкт соціального та представницького значення у належному стані. Як розповів головний інженер Укрдіпродору О. К. Булатов, світовий досвід довів, що найбільш ефективно забезпечити умови безпечного, швидкого, комфортного та економічного перевезення пасажирів та вантажів здатні саме повнофункціональні автоматизовані системи управління дорожнім рухом та контролю за станом покриття (АСУРСП). З такою метою вперше в Україні на трасі Київ — Бориспіль, так би мовити, у найбільш «гарячій точці» автодоріг держави, встановлено єдину в Східній Європі унікальну систему управління дорожнім рухом. Її будівництво виконала харківська фірма «СІАТ», яка за результатами відкритих торгів стала переможцем тендеру.

Засоби швидкого реагуванняОтже, що являє собою АСУРСП? Це людино-машинна система, що на основі автоматизованого збору та аналізу інформації про режими руху автотранспорту (інтенсивність, швидкість, інтервал, склад транспортного потоку), дорожні та погодні умови, стан покриття і ситуацію на дорозі, генерує оптимальні управлінські рішення. До її складу входять дорожньо-вимірювальні метеостанції, дорожньо-транспортні регулятори, апаратура передачі даних, регулятори ситуації, які встановлено на відповідні П- та Г-подібні опори. До того ж у системі можливо використовувати практично усі знаки, передбачені ДСТУ 4100, відповідно до необхідних типорозмірів та кольорів. Кожна із складових обладнання має визначене місцерозташування в залежності від функцій та особливостей експлуатації. Зокрема, розміщення дорожніх метеостанцій здійснене на основі досліджень та рекомендацій українського науково-дослідного гідрометеорологічного інституту в найбільш несприятливих за погодними умовами місцях.

Розташування дорожньо-транспортних регуляторів виконане за принципом своєчасного інформування водіїв про умови дорожнього руху та стан покриття. Відеокамери вмонтовано таким чином, аби завжди існувала можливість забезпечення повного відеоспостереження за дорогою в радіусі 500 м. Детектори транспортного руху розміщено по кожній смузі, що надає змогу контролювати в’їзд-виїзд на дорогу.

Все це сприяє максимальному залученню новаторських засобів інженерного облаштування й дозволяє використовувати технології з найбільшою користю. Проте перелік складників АСУРСП сам по собі не презентує усього великого потенціалу обладнання. Надзвичайно цікаве та вражаюче саме функціонування системи й ті істотні перспективи, які вона відкриває.

АСУРСП в дії

АСУРСП в дії

Якщо не вдаватися в багаточисельні технічні подробиці, у спрощеному вигляді система функціонує наступним чином: спеціальні датчики проводять збір інформації про інтенсивність, швидкість, режим руху транспортних засобів та склад транспортного потоку. Крім цього, вони визначають показники температури та вологості дорожнього покриття й повітря, товщини шару води чи снігу, концентрації реагенту, інтенсивності опадів, тиску, видимості, а також концентрації шкідливих речовин у повітрі. Апаратура відеоконтролю спостерігає за наявністю ДТП, проведенням дорожньо-ремонтних робіт, проїздом спеціальних автомобілів та колон і загальною ситуацією на дорозі. Уся поточна інформація надходить на центральний пункт управління, де програмний комплекс АСУРСП проводить аналіз наявної ситуації на окремих ділянках дороги та генерує оптимальні рішення чи надає рекомендації черговому диспетчеру ЦУП, який за допомогою камер спостереження і телевізійних моніторів здійснює візуальний контроль за рухом на дорозі, має зв’язок зі службами ДАІ, швидкої допомоги та пожежної охорони. Завдяки керованим дорожнім знакам, змінюваним інформаційним табло, світлофорам диспетчер чи програма впливає на ситуацію, надаючи відповідну інформацію водіям.

Наприклад, на світлодіодних екранах висвічується попереджувальне повідомлення «Будьте обережні! На певній ділянці дороги ожеледиця» або «В районі Південного мосту затори». До того ж програма завдяки інформації по необхідній кількості реагентів, оптимізує зимове утримання доріг, а в літній час, в залежності від температури покриття, надає рекомендації щодо можливості руху вантажного транспорту.

На варті безпеки руху

АСУРСП — унікальна система, яка завдяки поліфункціональним резервам відкриває дійсно чималі можливості, серед яких найголовнішою є саме безпека руху.

На жаль, стан аварійності та масштаби дорожньо-транспортного травматизму в нашій державі б’ють усі можливі рекорди.

Щорічно невпинно зростає число та трагічні наслідки ДТП. Тому на АСУРСП покладено багато надій, зокрема і в тому, що вона сприятиме організації ефективної взаємодії дорожніх структур та правових органів, допомагатиме працівникам ДАІ у розслідуванні причин аварій, запобігатиме виникненню небезпечних ситуацій на дорозі. І хоча на трасах нашої держави поки що продовжується так звана «аварійна війна», можливо, у майбутньому завдяки впровадженню подібних систем вона нарешті закінчиться. Тоді безпечне, швидке, комфортне та економічне перевезення пасажирів і вантажів стане звичайним явищем.

Статья редактировалась06.05.2012 г.
Повну версію статті читайте в №1, 2008 р. журналу «Дорожня галузь України».

>
0(97) 290-09-55
Асфальтирование, строительство дорог в Киеве и Киевской области