Асфальт-Мастер Асфальтирование в Киеве. Строительство дорог
АСФАЛЬТ-МАСТЕР
тел.: 0(97) 290-09-55
Асфальтирование Киев строительство дорог

Главная
Объекты
Фотографии
Техника
Прайс-лист
Статьи
Потребности
Контакты
Другие услуги
Автокран по Киеву и Киевской области
Автокраны
Земляные работы Киев и Киевская области
Земляные работы
Песок, щебень Киев. Услуги Самосвалов по Киеву и Киевской области
Самосвалы
Услуги земснаряда по Киеву и Киевской области
Земснаряд
 

Металева сітка для армування асфальтобетону

У пошуках покращення властивостей дорожніх покриттів застосовували армування геосинтетичними матеріалами, використовували каркасні асфальтобетонні суміші (у т. ч. щебенево-мастиковий асфальтобетон) і модифіковані бітуми. Усі ці заходи дали позитивний результат, але спричинили подорожчання конструкції дорожнього одягу і не гарантували довговічність покриття. При наявності високої інтенсивності руху важкого транспорту вони виявилися неефективними.

Певний вихід із цієї ситуації знайшла фірма «BEKAERT» (Бельгія). Вона запропонувала застосовувати для армування асфальтобетону металеву сітку й назвала цю технологію BITUFOR.

Вперше з технологією BITUFOR нам довелося познайомитися у 2005 році на дорожній виставці у Польщі (м. Кельце). Тоді вона не викликала особливої цікавості, бо спроби армування асфальтобетону металевими сітками, проведені в Україні, не дали очікуваного ефекту. Крім того, висока вартість металевої сітки відлякувала.

Восени 2007 року таку технологію запропонувала польська фірма «Gruppo Bitumi Poland», яка вже понад 10 років успішно застосовувала її при будівництві й ремонті дорожніх покриттів у Польщі. В Україні впровадженню технології BITUFOR почало сприяти ТОВ «Пролог ТД».

Наприкінці 2007-го отримано зразки металевої сітки та опис технології її застосування. У березні 2008 року на базі інституту «Укрдіпродор» був проведено семінар, присвячений застосуванню технології BITUFOR при будівництві та ремонті дорожніх покриттів.

На запрошення польських колег група дорожників з Волинської області на початку серпня поточного року відвідала Польщу, де ознайомилася з технологією BITUFOR.

На робочій нараді, яку проводив заступник Голови Укравтодору М. В. Березовський, розглянули результати поїздки та інформацію, що додатково надала фірма «Gruppo Bitumi Poland». Вирішили провести дослідне впровадження технології BITUFOR у Волинській області й направити до Польщі групу працівників дорожнього господарства для більш детального вивчення цієї технології.

На запрошення польських колег з фірми «Gruppo Bitumi Poland» на початку жовтня до Польщі виїхала делегація, до складу якої увійшли представники Укравтодору, ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», підприємства «Укрдортехнологія», інституту «Укрдіпродор», Служби автомобільних доріг у Київській області, Київського облдорупра й ТОВ «Пролог ТД».

Технологія BITUFOR призначена для підвищення несучої здатності та колієстійкості асфальтобетонних дорожніх покриттів, попередження появи відображених тріщин. Вона передбачає армування асфальтобетонного покриття сталевою сіткою бельгійської фірми «BEKAERT».

Підготовка існуючого покриття включає в себе його фрезування для вирівнювання або влаштування вирівнюючого шару з асфальтобетону.

На підготовлену поверхню укладається сітка. Для цього використовується дуже просте обладнання, яке навішується спереду на автомобіль, навантажувач, коток або якийсь інший транспортний засіб (сітка постачається у рулонах). Сітка натягується для усунення зморшок. При цьому забезпечується перекриття двох суміжних полотен. Потім укочується котками на пневмоходу.

Кріплення сітки до шару асфальтобетону здійснюється у місцях початку і кінця полотна (по кожній металевій смужці), по смузі перекриття (крок 1-1,2 м), а також у місцях, де сітка деформується і відстає від поверхні. Для кріплення використовуються стальні дюбелі.

При декількох паралельних полотнах сітки дотримуються такої послідовності робіт: розгортання сітки першого полотна – натягування – укочування – кріплення початку полотна – розгортання сітки другого полотна – натягування із забезпеченням перекриття 20-25 см – укочування – кріплення у місцях нерівностей і по смузі перекриття – розгортання третього полотна – і далі повтор операцій для другого полотна.

Після завершення робіт по укладанню та кріпленню по сітці влаштовують шар литої емульсійно-мінеральної суміші (Slurry seal) товщиною біля 1 см .

Шаром Slurry seal сітка закривається повністю, але верхні металеві елементи сітки повинні бути на поверхні. Через 1-1,5 години можна наносити шари асфальтобетону з верхнім зі щебенево-мастикового асфальтобетону на модифікованому бітумі.

Технологія BITUFOR дозволяє отримати довговічне стійке до утворення колійності дорожнє покриття, попередити утворення відображених тріщин, забезпечити надійність дорожньої конструкції навіть на слабких основах. Особливо доцільне застосування цієї технології при великій інтенсивності руху великогабаритних транспортних засобів.

Крім високих фізико-технічних характеристик, технологія BITUFOR має непогані економічні показники. Наприклад, армування асфальтобетону металевою сіткою на дорозі А-4 дозволило зменшити товщину асфальтобетонних шарів майже вдвічі.

Делегація також ознайомилася з рядом сучасних технічних рішень, які застосовуються на автомобільній дорозі А-4.

Відомо, що неякісна гідроізоляція значно скорочує термін служби мостових конструкцій. У Польщі з метою забезпечення герметичності гідроізоляції на мостах і шляхопроводах на них влаштовують покриття з щебенево-мастикового асфальтобетону (ЩМА-10) товщиною 4 см, залишаючи біля бордюрів смуги по 0,5 м без асфальтобетону. Ці смуги потім закривають гусасфальтом (аналог нашого литого асфальту), а місце його стикування з бордюрним каменем герметизують бітумно-каучуковою стрічкою . Таке технічне рішення забезпечує високу якість споруди протягом усього терміну експлуатації. Гусасфальт укладається вручну, а його поверхню після розрівнювання посипають дрібним щебенем для створення шорсткості.

Викликало приємне здивування те, що бітумно-каучукова стрічка для герметизації стику гусасфальту з бордюрним каменем виготовлена в Україні (фірма «Бітум-К» м. Дніпропетровськ).

Виходить у Польщі розуміють необхідність якісного виконання робіт і використовують з цією метою українську стрічку, а в Україні ми вважаємо це недоцільним, хоча позитивний вплив цієї стрічки на якість технологічних стиків давно доказаний. Мабуть, проектувальникам і замовникам треба більш відповідально ставитися до виконання наказів Укравтодору (мається на увазі наказ від 14.05.2008 №231 «Про підвищення якості та довговічності дорожніх покриттів»).

Необхідно також відмітити, що роботи на дорозі А-4 виконуються за правилами, встановленими контрактами FIDIC.

Монтаж металевої сітки BITUFOR:
Монтаж металевої сітки BITUFOR Монтаж металевої сітки BITUFOR
Армування асфальтобетону металевими сітками BITUFOR:
Армування асфальтобетону металевими сітками BITUFOR Армування асфальтобетону металевими сітками BITUFOR

Статья редактировалась 06.05.2012 г.
Повну версію статті читайте в №6, 2008 р. журналу «Дорожня галузь України».

>
0(97) 290-09-55
Асфальтирование, строительство дорог в Киеве и Киевской области