Асфальт-Мастер Асфальтирование в Киеве. Строительство дорог
АСФАЛЬТ-МАСТЕР
тел.: 0(97) 290-09-55
Асфальтирование Киев строительство дорог

Главная
Объекты
Фотографии
Техника
Прайс-лист
Статьи
Потребности
Контакты
Другие услуги
Автокран по Киеву и Киевской области
Автокраны
Земляные работы Киев и Киевская области
Земляные работы
Песок, щебень Киев. Услуги Самосвалов по Киеву и Киевской области
Самосвалы
Услуги земснаряда по Киеву и Киевской области
Земснаряд
 

Дорожні руйнування найпомітніші навесні

Олександре Володимировичу, розкажіть, будь ласка, про стан дорожньої мережі держави після зимової експлуатації цього року. Чи багато доріг уражено ямковістю? Які ще руйнування характерні для доріг?

Сьогодні, на жаль, результати обстеження доріг не є втішними, зокрема обсяги руйнувань на дорогах державного значення сягають 48%. Це ямковість, осідання тощо. Узагалі стан дорожньої мережі доріг України невідворотно наближається до межі своєї довговічності, адже за минулі роки накопичився значний недоремонт порівняно з нормативними, науково обґрунтованими обсягами. Це пов’язано, у першу чергу, з тим, що останнім часом галузь фінансується на рівні, який покриває витрати на необхідне відновлення експлуатаційного стану доріг та мостів, не більш ніж на 30%. Така ситуація за відсутності в найближчому майбутньому надходження коштів призведе до катастрофічних наслідків для економіки країни в цілому.

Ямочный ремонт в Киеве. Ямковий ремонт у Києві. www.asfalt.kiev.ua

Які методи та технології застосовуються для боротьби з дорожніми руйнуваннями?

Ямочный ремонт в Киеве. Ямковий ремонт у Києві. www.asfalt.kiev.ua

Зазначу, що дочірні підприємства ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» постійно продовжують роботу із впровадження у виробництво сучасних матеріалів, новітніх технологій і машин при ремонті та утриманні автомобільних доріг.

Якщо це зимовий період, то першочергово здійснюється тимчасовий аварійний ремонт, матеріали для проведення якого призначаються з урахуванням технічної категорії автомобільної дороги, інтенсивності та складу руху, температури та вологості покриття і повітря. Головне, щоб вибір матеріалів та технологій підкріплювався техніко-економічним обґрунтуванням.

Найчастіше під час виконання аварійного ремонту для ліквідації ямковості, особливо при низьких температурах в умовах дощу чи снігопаду, застосовуються холодні асфальтобетонні суміші. Для роботи з ними не потрібні спеціальна техніка чи розігрів. До того ж відновлення руху транспорту на відремонтованих ділянках відбувається негайно після завершення ремонту.

Серед переваг використання цієї технології є ще й те, що холодний асфальтобетон зберігає свої властивості тривалий час як у поліетиленових мішках, так і при його складанні у відкритих штабелях під накриттям.

Якщо ж середньодобова температура сягає вище +5?С, доцільніше застосовувати гарячі щільні дрібнозернисті асфальтобетонні суміші типу Б на бітумах марок БНД 90/130, БНД 130/200 з адгезійними добавками типу УДОМ-3, Wetfix BE та іншими.

Деякі дорожні організації, які мають відповідне обладнання для транспортування та укладання, працюють також із гарячими литими асфальтобетонними сумішами згідно з нормативними документами.

У даний час, зважаючи на сприятливі погодні умови, ліквідація ямковості та інших деформацій покриття здійснюється традиційно із застосуванням гарячої асфальтобетонної суміші та спеціальних машин і обладнання.

Зауважу, що при виборі сучасних методів та технологій ремонту, головним критерієм є термін служби покриття після ремонту, наявність необхідних матеріалів та обладнання, оперативність виконання робіт і їх економічність. Цим вимогам сповна відповідає технологія ремонту струменевим методом, яка останнім часом широко впроваджується в дорожньому господарстві України. Зручності її застосування полягають у значно меншій залежності виконання робіт від погодних умов, відсутній необхідності обрубування країв або їх фрезерування, а заповнення вибоїн відбувається під дією високого тиску, який забезпечує необхідне ущільнення. Після завершення ремонту рух відкривається практично відразу.

Даний метод зарекомендував себе як найбільш продуктивний. Завдяки тому, що він поєднує виконання декількох операцій ремонту покриття дорожнього одягу однією машиною з єдиним робочим органом – пневмогідравлічною гарматою – та ґрунтується на використанні високоякісних матеріалів, досягається висока продуктивність праці (до 500 кв. м за зміну), а час служби відремонтованих покриттів при цьому зростає.

Якщо порівнювати струменевий метод із традиційними, які використовують для ямкового ремонту, можна виокремити ряд переваг:

  • спрощення технологічного процесу щодо приготування та змішування емульсій зі щебенем (у машині – на місці укладання), очистки вибоїн, тріщин та їх заповнення під стисненим повітрям;
  • ущільнення щебеню, змішаного з емульсією, без залучення машин;
  • можливість поновлення руху транзитних транспортних засобів після виконання ремонту з обмеженням швидкості до 40 км/год протягом двох тижнів;
  • відсутність будь-яких відходів при виконанні ямкового ремонту.

Ямочный ремонт в Киеве. Ямковий ремонт у Києві. www.asfalt.kiev.ua

Варто зазначити, що при застосуванні методу пневмозаповнення рекомендується використовувати чистий дрібний щебінь фракції 5, 10 або 15 мм і швидкорозпадну катіонну (для кислих кам’яних порід‚ наприклад‚ граніту) або аніонну (для основних кам’яних порід‚ зокрема‚ вапняку) бітумну емульсію 60-процентної концентрації.

Кількість емульсії для підґрунтовки вибоїн і обробки щебеню в камері змішування машини орієнтовно може складати 3–5% за масою щебеню (при використанні бітуму не більше 2–3%).

Ямочный ремонт в Киеве. Ямковий ремонт у Києві. www.asfalt.kiev.ua

Обробку або підґрунтовку дна й стінок обрубленої вибоїни, очищеної від дрібних частинок і пилу, виконують рідким бітумом або бітумною емульсією. При цьому можна користуватися тими засобами, які є в наявності (бітуморозігрівач пересувний, бітумний котел, автогудронатор, дорожній ремонтер тощо). Звичайно, що ефективними для обробки вибоїн є малогабаритні установки. Тим більше, що обладнання для ямкового ремонту може монтуватись безпосередньо на рамі автомобіля або на причепі. Машини для ямкового ремонту, які функціонують на підприємствах ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», мають усі необхідні показники технічного рівня для забезпечення якісного проведення ямкового ремонту.

Усім відомо, що покращення експлуатаційних властивостей доріг можна досягти, застосовуючи нові, сучасні матеріали та технології. Оскільки прогрес не стоїть на місці, за останні роки їх кількість суттєво збільшилася, зокрема впроваджено модифіковані бітуми, бітумно-емульсійні технології, щебенево-мастиковий асфальтобетон, холодний ресайклінг, віброрезонансне руйнування існуючих цементобетонних покриттів тощо. Зупинимося на найпопулярніших та найефективніших технологіях.

Ямочный ремонт в Киеве. Ямковий ремонт у Києві. www.asfalt.kiev.ua

Однією із них, безперечно, є холодний ресайклінг – це сучасний метод ремонту існуючого дорожнього одягу при втраті ним несучої здатності, коли традиційне перекриття асфальтобетоном малоефективне. Зважаючи, що близько 90% доріг будувалося за старими нормативами з урахуванням навантажень, які існували в 50–60-х роках, і не завжди з дотриманням технології, шари існуючого дорожнього одягу вже втратили свою несучу здатність, а тому терміново потрібне їх перевлаштування. Без перебільшення можна сказати, що за ресурсозбереженням даний метод не має аналогів, оскільки передбачає використання матеріалу від існуючого дорожнього одягу, зменшує транспортні витрати, завдає мінімальної шкоди навколишньому середовищу. Технологія полягає у холодному фрезеруванні шарів дорожнього одягу з одночасним введенням у відфрезеровану суміш в’яжучого (при необхідності додається новий кам’яний матеріал та різні добавки), перемішуванні вcix компонентів, розподіленні отриманої суміші в шар певної товщини та його ущільнення. Метод холодного ресайклінгу успішно використовувався на багатьох автомобільних дорогах, у тому числі Київ – Чоп, Київ – Ковель, Кіровоград – Миколаїв.

Ямочный ремонт в Киеве. Ямковий ремонт у Києві. www.asfalt.kiev.ua

Застосування модифікованих бітумів також добре себе зарекомендувало, адже ті бітуми, які поставляються вітчизняними нафтопереробними заводами, за багатьма показниками не можуть забезпечити необхідну якість будівництва і ремонту автомобільних доріг. Тому з метою поліпшення властивостей бітуму й забезпечення нормативних термінів служби дорожніх покриттів Укравтодор активно впроваджує модифіковані бітуми шляхом введення до них спеціальних добавок. У результаті отримуються такі властивості, як адгезія, теплостійкість, еластичність.

Підвищують якість та термін служби дорожнього одягу й бітумно-емульсійні технології за рахунок покращення зчеплення мінеральних матеріалів між собою. З екологічної точки зору вони більш безпечні (робоча температура знижена у 1,5–2 рази), а також легко піддаються механізації та автоматизації.

Ямочный ремонт в Киеве. Ямковий ремонт у Києві. www.asfalt.kiev.ua

Варто згадати й про тонкошарові технології із застосуванням литих емульсійно-мінеральних сумішей типу «Сларрі Сіл». Цей метод не тільки дозволяє відновити зношений верхній шар покриття, ліквідувати тріщини, підвищити шорсткість дорожнього одягу та його зносостійкість, але й має ізоляційні функції, захищаючи покриття від тріщиноутворення, водонасичення, збільшуючи показники зчеплення та рівності. Окрім того, без додаткових витрат можна усунути незначну колійність, повздовжні та поперечні нерівності. Укладений шар не потребує спеціального ущільнення, а тому pyx автотранспорту відновлюється вже через годину або півтори після завершення робіт залежно від погодних умов i властивостей компонентів.

Не можна не зауважити, що на вітчизняних шляхах активно здійснюється поверхнева обробка дорожніх покриттів для створення:

  • профілактичного шару, який захищає у негоду основні конструктивні шари дорожнього одягу від завчасних руйнувань;
  • шару зносу, схильного до стирання під дією рухомого транспорту, через що потрібне періодичне оновлення для надання первісних властивостей;
  • верхнього шару покриття з характеристиками шорсткості, які забезпечують зчеплення та ефективне дренування води, що дозволяє знизити поріг аквапланування і поліпшити стан доріг при утворенні ожеледі.

Хочу наголосити, що збільшення інтенсивності руху та осьових навантажень сьогодні вимагають застосування в дорожніх конструкціях матеріалів, які могли б забезпечити більший термін служби та збереження експлуатаційних характеристик покриття. Альтернативою звичайному асфальтобетону в цьому питанні є щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА) – каркасна суміш із високоміцного щебеню та заповненням пустотної частини мастикоподібною масою. Розвинуті бітумні шари на зернах щебеню та високий вміст бітуму запобігає передчасному старінню як при приготуванні, так і в процесі експлуатації. Висока щільність, зсуво-, тріщино- та зносостійкість дозволяють влаштовувати тонкошарові покриття практично на будь-яких основах. Поверхня ЩМА забезпечує високі зчіпні властивості дорожнього покриття з колесами автомобіля, знижує ефект аквапланування, створює більш комфортні й безпечні умови руху. Позитивним моментом для влаштування покриття зі ЩМА є те, що використовується така ж техніка, як і для покриттів зі звичайного асфальтобетону.

Ямочный ремонт в Киеве. Ямковий ремонт у Києві. www.asfalt.kiev.ua

На Вашу думку, які заходи повинні проводитися дорожниками і коли, щоб запобігти виникненню значних руйнувань доріг навесні?

Нині тривожним сигналом є те, що за останні роки спостерігається негативна динаміка зростання обсягів ямковості. Враховуючи продовження тенденції недоремонтів відповідно до нормативних міжремонтних термінів, через декілька років ми можемо не втримати окремі дороги в належному стані. Щорічно необхідно ремонтувати близько 35 тисяч кілометрів доріг, а фактично виконується робіт у десять разів менше.

Ямочный ремонт в Киеве. Ямковий ремонт у Києві. www.asfalt.kiev.ua

Статья редактировалась 06.05.2012г.
Источник: Повну версію статті читайте в №3, 2011 журналу «Дорожня галузь України».

>
0(97) 290-09-55
Асфальтирование, строительство дорог в Киеве и Киевской области