Асфальт-Мастер Асфальтирование в Киеве. Строительство дорог
АСФАЛЬТ-МАСТЕР
тел.: 0(97) 290-09-55
Асфальтирование Киев строительство дорог

Главная
Объекты
Фотографии
Техника
Прайс-лист
Статьи
Потребности
Контакты
Другие услуги
Автокран по Киеву и Киевской области
Автокраны
Земляные работы Киев и Киевская области
Земляные работы
Песок, щебень Киев. Услуги Самосвалов по Киеву и Киевской области
Самосвалы
Услуги земснаряда по Киеву и Киевской области
Земснаряд
 

Холодні асфальтобетонні суміші

Завод Marini по виготовленню холодної асфальтобетонної суміші

Холодна асфальтобетонна суміш складається з мінерального наповнювача – зазвичай це кам’яний щебінь, спеціальне бітумне в’яжуче та різні добавки. Її основна відмінність від гарячого асфальтобетону в тому, що виробляти її можна при +70–80°С або взагалі при температурі повітря, не нижчої +5°С. А унікальність цього матеріалу в тому, що його можна використовувати практично цілий рік при температурі повітря до -15°С. Крім того, дуже важливо, що час між приготуванням та використанням суміші значно більший (дні, тижні, місяці), ніж у випадку з гарячими сумішами.

У країнах Скандинавії приблизно 40% автомобільних доріг побудовано з використанням холодних сумішей. Досить широко їх застосовують у Франції – приблизно 2 млн тонн на рік. У Туреччині, Швеції, Швейцарії – до 10%, у Росії – до 2%  загальної кількості виготовлених асфальтобетонних сумішей.

Ознайомившись із європейським досвідом застосування цих матеріалів, можна зазначити, що вони використовуються як конструктивний шар дорожнього одягу на автомобільних дорогах із середньою та низькою інтенсивністю руху, а також – як основний елемент конструкції дорожнього одягу на автодорогах із низькою інтенсивністю.

Які ж переваги холодних асфальтобетонних сумішей? Звернемо увагу на основні з них:

  • немає потреби нагрівати складові матеріалу (економиться до 10 кг палива на тонні суміші);
  • відсутність процесу висушування та нагрівання кам’яних матеріалів і в’яжучих, а це – відсутність шкідливих викидів продуктів згорання та пилу;
  • ефективне вторинне застосування дорожньо-будівельних матеріалів, можливість використовувати до 90% з фрезерованого (уживаного) асфальтобетону в суміші, що готується;
  • термін зберігання – близько 8 місяців із моменту приготування до часу використання;
  • можливість зберігання в упаковці значно збільшує термін придатності;
  • на місці приготування та виготовлення холодних асфальтобетонних сумішей відсутня висока температура та шкідливі викиди;
  • ямковий ремонт, виконаний за допомогою цих сумішей, у 1,5 рази дешевший, ніж при застосуванні гарячих асфальтобетонних сумішей.
  • у гарячих сумішах бітум на етапі приготування старіє на 50–70%, що відповідає терміну експлуатації 7–10 років;
  • значне зменшення вартості дорожньо-будівельних та дорожньо-ремонтних робіт;
  • зменшення до 20% часу на виконання ямкового ремонту.

Виникає запитання, чому ж при такому суттєвому переліку переваг холодні асфальтобетонні суміші не поширені при будівництві та утриманні автомобільних доріг в Україні? Серед основних причин можна виділити недостатність інформації про сучасні фізико-механічні показники зазначеного матеріалу, відсутність необхідного прецеденту та досвіду з використання в Україні, а також консервативність мислення та фахова інерційність.

Ознайомившись із вищевикладеним, може скластися враження, що мова йде про панацею для автомобільних доріг. Насправді це не зовсім так. При  значному переліку переваг у холодних асфальтобетонних сумішей є свої недоліки. За інформацією різних джерел, це додаткові вимоги щодо ущільнення, а також певний час формування  необхідної структури робочого стану суміші в конструкції дорожнього одягу.

Як правило, ще зазначають, що покриття, побудовані з використанням холодного асфальтобетону, мають менші показники міцності, тепло-, водо- та морозостійкості. Але зважаючи на значну кількість різних сучасних добавок та спеціалізованого обладнання, які здатні значно покращувати зазначені показники,  можемо зробити висновки щодо актуальності, доцільності та, без перебільшення, нагальної потреби виробництва й широкого використання холодних сумішей для будівництва, реконструкції й утримання автомобільних доріг в  Україні.

Гарячі асфальтобетонні суміші на сьогодні є основним матеріалом, який використовується для ремонту покриття автомобільних доріг. Але через швидку втрату температури вони малопридатні для використання у весняну та осінньо-зимову пору, коли особливо зростає потреба в ямкових ремонтах. Необхідно зазначити, що холодні асфальтобетонні суміші є поза конкуренцією щодо вирішення проблеми ямкового ремонту за несприятливих погодних умов. Прикладом продуманих та аргументованих підходів щодо їх впровадження та використання є окреме розпорядження уряду м. Москва «О применении холодных асфальтобетонных смесей при восстановлении дорожных покрытий», яке було введене в дію ще 27 липня 2005 року.

Приємно, що в Україні науковці-фахівці займаються дослідженнями холодних асфальтобетонних сумішей, виготовлених із використанням сучасних високоефективних складових. Доречно відзначити, що результати виконаних досліджень підтверджують більш високу довговічність і меншу залежність властивостей  сумішей від температури, їх підвищену міцність і зсувостійкість при високих температурах.

У підсумку хочеться зробити акцент на тому, що в нашій державі  приділяється недостатньо уваги цьому перспективному дорожньому матеріалу. Враховуючи енергозберігаючу, екологічну складову та інші суттєві переваги холодних асфальтобетонних сумішей, програма  їх широкого  впровадження в Україні сьогодні дуже актуальна, особливо за нинішнього стану автомобільних доріг.

Завод Marini по виготовленню холодної асфальтобетонної суміші:

Статья редактировалась 06.05.2012 г.
Повну версію статті читайте в №3, 2009 р. журналу «Дорожня галузь України».

>
0(97) 290-09-55
Асфальтирование, строительство дорог в Киеве и Киевской области