Асфальт-Мастер Асфальтирование в Киеве. Строительство дорог
АСФАЛЬТ-МАСТЕР
тел.: 0(97) 290-09-55
Асфальтирование Киев строительство дорог

Главная
Объекты
Фотографии
Техника
Прайс-лист
Статьи
Потребности
Контакты
Другие услуги
Автокран по Киеву и Киевской области
Автокраны
Земляные работы Киев и Киевская области
Земляные работы
Песок, щебень Киев. Услуги Самосвалов по Киеву и Киевской области
Самосвалы
Услуги земснаряда по Киеву и Киевской области
Земснаряд
 

Міжнародне співробітництво у будівництві доріг

Про рух до європейського рівня будівництва та експлуатації доріг в Україні свідчить якість нових автомагістралей, зведених протягом останніх років. Але сам підхід до їх створення донедавна залишався за межами передових світових надбань. Ефективність та вигідність концесійного будівництва і експлуатації автодоріг уже давно доведено багаторічним світовим досвідом, і сьогодні цей інструмент конструювання нових автошляхів  практикується більш ніж у 30 країнах Європи, Азії, Північної та Південної Америки. Результатом його впровадження стають чисельні швидкісні траси з бездоганним дорожнім покриттям, яке і надалі все ще залишається предметом для заздрості багатьох українських туристів. Проте прийняття і практичне впровадження Закону України «Про Концесії», все ж таки подарувало надію на те, що дорогам світового рівня таки бути і в нашій державі. А виконання першого концесійного проекту автомагістралей Краковець – Львів та Львів – Броди стало надійним тому підтвердженням.

Існує чотири схеми виконання дорожньо-будівельних робіт за концесійними угодами. У вітчизняному державному концесійному законодавстві передбачено найбільш розповсюджену з них: концесіонер на виділеній державою ділянці будує автодорогу, а потім протягом кількох десятків років має всі права на її управління – ремонт, обслуговування, розвиток придорожньої інфраструктури тощо. Після закінчення відповідного терміну дорога передається  державі, яка й вирішує її  подальшу долю.

Звичайно, це лишень перші вітчизняні дорожньо-будівельні паростки, адже для масштабного функціонування  автодорожніх концесій  необхідно, перш за все, чітке, досконало розроблене і незмінне протягом років концесійне і податкове законодавство, прийняття Закону України «Про примусове вилучення земель під державні потреби», вирішення багатьох інших правових нюансів, що стоять на заваді успішного розвитку подібних починань і до того ж відлякують можливих концесіонерів та інвесторів. І все ж таки наша країна володіє багатим концесійним потенціалом і практично весь світовий досвід з притаманним йому підписанням «відкритих договорів», розподілом ризиків, створенням консультаційних груп  можливо з успіхом застосовувати  у нас, що і продемонстрували перші концесіонери українських дорожньо-будівельних реалій «ВНК «Розточчя» та консорціум «Трансмагістраль», які внаслідок укладання концесійного договору взяли на себе зобов’язання з реалізації проекту будівництва, функціонування, обслуговування автомагістрального полотна Краківець – Львів протяжністю 84,4 км та завершенням будівництва до   2011 року і Львів – Броди – 78,96 км відповідно із завершення робіт до кінця травня 2012 року. Інвестором, розробником та генеральним підрядником проекту виступила польська компанія NDI.  Заснована у 1991 році, компанія стала авторитетною будівельною організацією, відомою не тільки на вітчизняному, а й на міжнародному ринку будівництва. У її виробничому доробку впровадження значної кількості проектів із зведення адміністративних будівель, офісів, готелів, банків, промислових комплексів, дорожніх споруд та транспортних магістралей державного та міжнародного значення, у тому числі і міжнародних транспортних коридорів. Наявність усіх необхідних технічних засобів та висококваліфікованого персоналу дозволяє проводити роботи в Європі, США, і на Середньому Сході. До того ж в українському концесійному проекті компанія виступає генеральним підрядником, проектантом, консультантом з розвитку та інвестування, здійснює контроль над обома концесіонерами магістралей, володіючи 90% голосів у ВАТ «ВНК «Розточчя». В свою чергу, львівське ВАТ «Розточчя» контролює концесію Краковець – Львів, володіючи 80% акцій консорціуму «Трансмагістраль». Обидва концесіонери знаходяться в процесі реструктуризації з метою гарантії прийняття оптимального рішення щодо будівництва та експлуатації автомагістралей для задоволення потреб як користувачів, уряду, так і акціонерів. З метою організації ефективного будівельного процесу можливим інвестором, керівником обох автомагістралей та постачальником обладнання виступатиме спілка підприємств, яка займається будівництвом, експлуатацією та утриманням доріг Південної Африки, Європи, Азії та Америки компанія INTERTOLL. Для вирішення фінансових та юридичних питань запрошені провідні компанії з надання фінансових послуг у сфері інвестиційних та приватних банківських операцій Credit Suisse, Uni Credit Bank та міжнародну юридичну фірму Cameron McKenna. Проектантом виступає ДП «Укрдіпродор».

Заснований на найкращих засадах світової концесійної практики, проект передбачає значну кількість переваг, у першу чергу фінансову ефективність, при якій держава виступає гарантом, але не фінансує будівельні роботи; повернення коштів протягом усього існування проекту; право держави встановлювати платежі на рівні, прийнятному для користувачів; з моменту можливості повернення коштів концесіонери підтримуватимуть автомагістраль у належному стані.

Привабливими для вітчизняних користувачів автошляхів стануть і технічні можливості майбутніх трас, що відповідатимуть найсучаснішим вимогам: автомагістраль І категорії, проектна швидкість – 150 км/год; 4 смуги руху (дві проїзні частини по дві смуги кожна), шириною – 3,75 м та   асфальтобетонним  покриттям, дворівневими розв’язками, складною інфраструктурою на дорозі та над автомагістраллю, великою кількістю інженерних споруд та перехресть, екологічними засобами обслуговування та освітленням. Обсяг робіт розподілено на 3 етапи, а проектні плани будівництва на стадії завершення заплановано на грудень 2008 року.

Статья редактировалась 06.05.2012 г.
Повну версію статті читайте в №5, 2008 р. журналу «Дорожня галузь України».

>
0(97) 290-09-55
Асфальтирование, строительство дорог в Киеве и Киевской области