Асфальт-Мастер Асфальтирование в Киеве. Строительство дорог
АСФАЛЬТ-МАСТЕР
тел.: 0(97) 290-09-55
Асфальтирование Киев строительство дорог

Главная
Объекты
Фотографии
Техника
Прайс-лист
Статьи
Потребности
Контакты
Другие услуги
Автокран по Киеву и Киевской области
Автокраны
Земляные работы Киев и Киевская области
Земляные работы
Песок, щебень Киев. Услуги Самосвалов по Киеву и Киевской области
Самосвалы
Услуги земснаряда по Киеву и Киевской области
Земснаряд
 

Порядок проведення торгів з визначення підрядних організацій Укравтодору

О. В. Дубова,
завідувач Сектору методології та
організації тендерів Укравтодору

Одним із пріоритетних завдань Укравтодору щодо розвитку та покращення автомобільних доріг в державі є залучення інвестицій. Увагу громадськості останнім часом привертає спільний із Міжнародним банком реконструкції та розвитку інвестиційний проект «Покращення автомобільних доріг та безпеки руху», метою якого є приведення до європейського рівня транспортно-експлуатаційного стану автомобільної дороги М 03 Київ – Харків – Довжанський на ділянці від Борисполя (км 44+500) до м. Лубни (км 191+400) та поліпшення стану інших доріг загального користування в місцях концентрації ДТП. Реалізація цього проекту включена до Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою №107 Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2008 року.

Оскільки даний проект увійшов до Переліку пріоритетних проектів у державному секторі для залучення кредитних ресурсів міжнародних фінансових організацій у 2007–2011 роках, 21 квітня 2009 року в Києві відбулося офіційне підписання Угоди про позику між Україною та МБРР на його реалізацію.

Однією з умов, що передують набранню чинності кредитної угоди, є створення та функціонування групи управління проектами, яка забезпечена необхідними ресурсами та фахівцами з колом повноважень, що прийнятні для банку.

Таким чином, керуючись спільним наказом Міністерства фінансів, Міністерства економіки, Міністерства праці та соціальної політики і Міністерства юстиції України, Укравтодором створене окреме підприємство – ДП «Українські дорожні інвестиції «Укрдорінвест», метою діяльності якого є забезпечення поточного управління підготовкою та реалізацією інвестиційних проектів.

В Угоді про позику зазначено, що проект «Покращення автомобільних доріг та безпеки руху» складається з трьох компонентів:

  • Компонент 1. Капітальний ремонт автомобільної дороги М 03 Київ – Харків – Довжанський на ділянці Бориспіль – Лубни (км 44+500 – км 191+400).
  • Компонент 2. Поліпшення безпеки дорожнього руху.
  • Компонент 3. Розбудова кадрового та інституційного потенціалу.

Відповідно до проведених процедур визначаються підрядні компанії та інженери з нагляду за виконанням будівельних робіт.

Основні принципи проведення торгів з визначення підрядних організацій

Визначення підрядної організації здійснюється на основі «Посібника із закупівлі за позиками Міжнародного банку реконструкції та розвитку (МБРР) та кредитами Міжнародного агентства з розвитку (МАР)». Посібник розроблений для реалізації проектів, які частково або повністю фінансуються з позик МБРР або МАР, та містить правила закупівлі необхідних товарів, робіт чи послуг.

Угода про позику регулює правовідносини позичальника (замовника) та банку, а посібник використовується для закупівлі товарів і робіт за проектом, як передбачено угодою. Права та зобов’язання позичальника і постачальників товарів та робіт регулюються документами для торгів, а також підписаними ними контрактами.

У ході реалізації проектів банк зазвичай керується такими основними принципами:

  • економне та ефективне виконання положень проекту, зокрема закупівлі відповідних товарів та робіт;
  • надання всім учасникам торгів із розвинених країн та країн, що розвиваються, однакової інформації та можливостей конкурувати щодо постачання товарів та виконання робіт, які фінансуються банком;
  • заохочення діяльності місцевих підрядних та виробничих підприємств країн позичальника;
  • прозорість проведення закупівель.

Найдоцільнішим методом закупівлі є міжнародні конкурсні торги (МКТ), які, за визначенням посібника, мають надати всім потенційним учасникам своєчасну та повну інформацію стосовно вимог позичальника із забезпечення однакових можливостей для участі в торгах. Якщо МКТ порівняти із чинним законодавством України, то вони подібні до процедури відкритих торгів.

Конкретні методи, які можуть використовуватися для придбання товарів та робіт під час реалізації певного проекту, визначаються відповідною Угодою про позику. Контракти, які підлягають фінансуванню в межах цього проекту, та методи зазначаються у Плані закупівель, який позичальник у рамках реалізації певного проекту надає банку на погодження. Даний План оновлюється щороку або тоді, коли в цьому є необхідність під час виконання проекту.

У випадку контрактів «під ключ» (коли в межах одного контракту передбачається робоче проектування, постачання й установка обладнання та комплексне будівництво цехової лінії) або контрактів на будівництво великих об’єктів, виконання спеціальних робіт, розробку складних інформаційних та комунікаційних технологій завчасна підготовка повної технічної документації може бути небажаною або недоцільною. Тому краще звернутися до двохетапної процедури торгів. Спочатку надаються технічні пропозиції без зазначення ціни, розроблені на підставі концептуального рішення та робочих технічних умов, які підлягають технічному та комерційному уточненню й кодуванню. На другому етапі здійснюється кодування тендерної документації, подання остаточних тендерних пропозицій та заявок із зазначенням ціни.

При застосуванні МКТ банк публікує повідомлення про торги в електронному виданні «Development Business (UNDB on-line)» і  «Development Gateway Market (dgMarket)». Таке повідомлення повинно містити інформацію про позичальника, суми та мету позики, перелік закупівель у межах МКТ, найменування, номер телефону (факсу) та адресу установи позичальника, відповідального за закупівлі, а також адресу сайту, на якому розміщуватимуться повідомлення про закупівлю.

Запрошення до участі в попередньому відборі або в тендерах залежно від обставин повинно публікуватися хоча б в одній національній газеті країни позичальника (або офіційному бюлетені чи електронному порталі з вільним доступом) у вигляді спеціального повідомлення про закупівлю. Такі запрошення також мають публікуватися в «UNDB on-line» та «dgMarket».

Усі документи, що стосуються процедури закупівлі, повинні бути підготовлені однією з трьох міжнародних мов: англійською, французькою або іспанською. Контракти, укладені з учасником-переможцем, мають бути оформлені тією ж мовою, що й тендерна документація. Ця мова має стати основною під час спілкування в контрактних відносинах позичальника та учасника-переможця.

Ціна тендерної пропозиції – це сума всіх платежів у різних валютах, яку пропонує учасник торгів. Для порівняння конкурсних пропозицій здійснюється конвертування цін у єдину валюту на вибір позичальника шляхом використання курсів продажу (обміну) валют, установлених офіційним джерелом, комерційним банком або опублікованих у газеті, що розповсюджується на міжнародному рівні. При цьому в тендерній документації зазначається джерело інформації й дата конвертування, визначена не раніше ніж за чотири тижні до закінчення строку подання конкурсних пропозицій та не пізніше початково зазначеної дати закінчення.

Узагалі процедура закупівлі за принципами МКТ дуже схожа на процедуру відкритих чи двоступеневих торгів, передбачену законодавством України. Важливою відмінністю є те, що при проведенні міжнародних торгів банк здійснює нагляд за процедурами закупівель позичальника, документацією, оцінкою пропозицій, рекомендаціями щодо присудження контрактів на здійснення закупівель відповідно до погоджених процедур.

Також закупівля товарів, робіт і послуг можлива за такими процедурами:

  1. обмежені міжнародні торги (ОМТ) – це, по суті, МКТ, які проводяться шляхом безпосереднього запрошення фірм без публікування оголошень про тендер. Цей метод доцільно застосовувати у випадках, коли кількість постачальників обмежена; інші виняткові обставини можуть обумовити незастосування процедур МКТ у повному обсязі. За умовами ОМТ позичальники повинні відібрати пропозиції з досить широкого переліку потенційних постачальників, які мають конкурентоспроможні ціни. При цьому перелік повинен включати всіх постачальників, якщо їхня кількість обмежена. Під час оцінювання пропозицій у межах ОМТ пільги до вітчизняних постачальників не застосовуються. У всіх інших аспектах, за винятком оголошення про торги та пільги, слід дотримуватися процедури МКТ, зокрема публікації оголошень про присудження контракту;
  2. національні конкурсні торги (НКТ) – це порядок проведення конкурсних торгів, що зазвичай використовується для державних закупівель у країні Позичальника, який може виявитися найбільш спроможним для закупівлі товарів або робіт, характер та обсяг яких навряд чи призведе до міжнародної конкуренції. Оголошення про НКТ може обмежуватися публікацією у місцевій пресі, офіційному бюлетені чи розміщенням на Інтернет-ресурсі з вільним та відкритим доступом;
  3. закупівля товарів у вільній торгівлі – це метод, який базується на порівнянні цін, оголошених кількома постачальниками (при закупівлі товарів) або підрядниками (при закупівлі будівельних робіт), як мінімум трьома, щоб забезпечити конкурентоспроможність цін. Такий метод доцільний для закупівлі товарів, які наявні у вільному продажу, сировинних товарів зі стандартними специфікаціями або простих будівельних робіт у невеликих обсягах (аналогічний запиту цінових пропозицій).

Результатом проведення міжнародних торгів є підписання контрактів з учасниками-переможцями в присутності представників засобів масової інформації, банку, замовників та учасників.

Відповідальність за реалізацію та виконання умов проекту, оплату товарів, робіт і послуг несе виключно позичальник, за запитом якого банк повинен забезпечити виплату коштів, передбачених позикою.

Статья редактировалась 06.05.2012г.
Повну версію статті читайте в №2, 2010 журналу «Дорожня галузь України».

>
0(97) 290-09-55
Асфальтирование, строительство дорог в Киеве и Киевской области