Асфальт-Мастер Асфальтирование в Киеве. Строительство дорог
АСФАЛЬТ-МАСТЕР
тел.: 0(97) 290-09-55
Асфальтирование Киев строительство дорог

Главная
Объекты
Фотографии
Техника
Прайс-лист
Статьи
Потребности
Контакты
Другие услуги
Автокран по Киеву и Киевской области
Автокраны
Земляные работы Киев и Киевская области
Земляные работы
Песок, щебень Киев. Услуги Самосвалов по Киеву и Киевской области
Самосвалы
Услуги земснаряда по Киеву и Киевской области
Земснаряд
 

Велика кільцева: перший вітчизняний досвід у будівництві інфраструктурних об'єктів

Большая окружная Киева Про необхідність побудови великої кільцевої дороги вже давно припинили сперечатись усі, навіть найзатятіші скептики. Дорога дійсно потрібна столиці та Київській області.

Її спорудження повинно здійснитись якомога швидше. На цьому наголосив Міністр транспорту та зв’язку України Йосип Вінський, підкреслюючи, що це буде перший вітчизняний досвід у будівництві інфраструктурних об’єктів — історичний проект і одне з пріоритетних завдань держави щодо підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року. На сторінках нашого журналу вже висвітлювався стан справ щодо будівництва цього важливого об’єкту («Дорожня галузь України» № 3, 2007). Розповісти про сьогоднішній хід робіт у цьому напрямку ми попросили першого заступника начальника Служби автомобільних доріг у Київській області Володимира Парацу.

— Володимире Васильовичу, нагадайте нашим читачам, коли вперше постало питання про будівництво великої кільцевої дороги, і які етапи його вирішення?

— Проблема назрівала доволі довго, але вперше серйозно про це заговорили у 2005 році. Дійсно, завантаження міста великогабаритним транспортом, затори на дорогах та екологічний стан почали набувати загрозливих масштабів. Тому за дорученням Київської облдержадміністрації Управління містобудування та архітектури області замовило ДП «Укрдіпродор» перед проектну документацію будівництва великої кільцевої. Тоді було опрацьовано й розглянуто на обласній містобудівній раді три варіанти її можливого проходження. На основі порівняльного аналізу схвалили та рекомендували до подальшої розробки саме той, за яким довжина траси складала 206,094 км.

До цього питання повернулися у 2006 році, коли Кабінет Міністрів України доручив Укравтодору, Київським облдержадміністрації та міськдержадміністрації розробити ТЕО будівництва великої кільцевої дороги. Була створена робоча група з представників Укравтодору, обласної адміністрації, проектних інститутів, яка розробила план заходів щодо реалізації цього доручення.

Тоді ж вирішили, що для економії коштів і часу необхідно розробляти ТЕО тільки на дві найбільш складні ділянки, а не одразу всієї дороги. Це мостові переходи: південний — через р. Дніпро (з підходами до автодороги Київ — Знам’янка і Гора — Рогозів) та північний — через річки Дніпро і Десна (в районі м. Вишгород та з підходами до автодороги Київ — Іванків — Овруч і Київ — Чернігів). Але, щоб розпочати роботи, вирішили доопрацювати передпроектну документацію ДП «Укрдіпродор» 2005 року, уточнити та узгодити на районних та обласному рівнях генеральний напрямок великої кільцевої дороги.

У 2007 році проектна документація була доопрацьована й направлена районним державним адміністраціям для отримання висновків про можливість проходження траси територіями відповідних районів.

— Як відреагували на ваші запити райдержадміністрації?

— У червні 2007 року ми отримали висновки від восьми районних адміністрацій про можливість проходження дороги. 17 липня Головою облдержадміністрації був затверджений Протокол погодження генерального напрямку великої кільцевої дороги, підписаний головами райдержадміністрацій усіх районів, якими має проходити дорога. Згідно з цим протоколом райдержадміністрації спільно з районними радами мають накласти обмеження (сервітути) на земельні ділянки уздовж напрямку проходження траси з розрахунку 250 м від її осі в обидва боки (тимчасові обмеження на період проектування).

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2008 року «Про заходи щодо прискорення проектування та будівництва великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва» схвалено генеральний напрямок проходження дороги, а також створена робоча група з питань її проектування та будівництва, яку очолює Міністр транспорту та зв’язку України Йосип Вінський.

До складу увійшли керівники або заступники керівників основних відомств, які мають взяти участь у проектуванні та будівництві дороги, обласна та міська адміністрації. 6 березня відбулось перше засідання, на якому було затверджено черговість проектування великої кільцевої дороги, встановлено порядок затвердження завдання на проектування та будівництво, визначено відповідальних за розробку необхідних законопроектів, зокрема тих, що стосуються особливостей проектування, будівництва, фінансування робіт та відчуження земельних ділянок.

— Якщо, скажімо, закон буде прийнято найближчим часом, чи вистачить у держави коштів компенсувати вилучення земель?

— Це залежить від того, що передбачатиме законодавство, і як визначатиметься вартість земель, які підлягають вилученню. Чи то буде фіксована вартість, чи ринкова, я не готовий сказати. Ми не брали участі в опрацюванні цього питання.

— Володимире Васильовичу, розкажіть, будь ласка, про стан справ з проектування та їх фінансування на сьогодні.

— Що стосується безпосередньо проектування, то минулого року розпочато розробку проектної документації щодо першого етапу на сім з дев’яти ділянок кільцевої дороги (ТЕО південного та північного переходів через Дніпро, проекти будівництва з’єднувальних ділянок між автодорогами Київ — Чоп та Київ — Одеса, Київ — Ковель — Ягодин та Київ — Чоп, Київ — Одеса та Київ — Знам’янка, Гора — Рогозів та Київ — Харків), а також проекту реконструкції північно-східного обходу на ділянці Іванків — Безуглівка.

Техніко-економічне обґрунтування південного переходу через Дніпро розробляє Союзтранспроект, решту — Укрдіпродор.

ТЕО південного переходу через Дніпро має бути закінчено в червні цього року, після чого замовлятимуться й виготовлятимуться проекти та робоча документація. У вересні повинні бути готові проекти решти ділянок, і далі проводитиметься розробка робочої документації.

Загалом у поточному році на це Укравтодором передбачено з державного бюджету 113 млн грн.

У лютому 2008 року Кабінетом Міністрів України затверджена нова редакція Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи з футболу. У ній передбачаються кошти на будівництво великої кільцевої дороги в сумі 16,4 млрд грн за рахунок інвесторів.

Крім того, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2008 року ряду відомств доручено опрацювати питання щодо залучення для будівництва дороги коштів як з державного бюджету, так і з інших джерел фінансування. Думаю, що відповідні рішення будуть прийняті вже найближчим часом.

— Генеральний напрямок проходження великої кільцевої вже погоджено. А чи вирішено питання з м. Українка, адже керівництво місцевої ради виступає проти будівництва дороги на території міста?

— Генеральний напрямок дороги в районі м. Українка планується сьогодні за 300 м від міської червоної лінії. До найближчої споруди міста, а це Обухівська центральна районна лікарня, 600 м. Проходження дороги саме тут є найбільш обґрунтованим і не несе, на нашу думку, ніякої загрози. Відповідно до вимог нормативних документів такі дороги можуть проходити не ближче ніж 100 м до забудови.

Чому місто не погоджується з будівництвом? Місцева влада вбачає архітектурний розвиток Українки, власне, саме в бік дороги, хоча сьогодні відсутній затверджений генеральний план розвитку міста. Існують тільки окремі його розробки. Нещодавно відбулось засідання обласної містобудівної ради, де планувалося розглянути дане питання. На жаль, ні міський голова, ні розробники містобудівної документації на засідання не з’явилися. Рішенням голови Київської облдержадміністрації Віри Ульянченко створено комісію з вивчення можливого екологічного впливу кільцевої дороги на м. Українка. 29 лютого відбулось її перше засідання, на якому прийнято рішення, що проектний інститут «Союзтранспроект» у ТЕО південного переходу через р. Дніпро має передбачити розділ «Оцінка впливу на навколишнє середовище» в червні поточного року. Дані матеріали розглядатимуться комісією, зацікавленими сторонами й пройдуть екологічну експертизу.

Після врахування всіх висновків буде прийняте остаточне рішення щодо будівництва дороги у визначеному місці. Хоча, на нашу думку, головну екологічну проблему для Українки створюють існуючі на її території промислові підприємства.

— А чи існують проблеми з іншими містами?

— Ні, з іншими містами особливих проблем немає. Звичайно, виникають окремі питання, але вони вирішуються в робочому порядку.

На даний час закінчується складання актів щодо вибору земельних ділянок, визначення землевласників і землекористувачів.

— Які головні техніко-експлуатаційні особливості великої кільцевої дороги?

— Довжина траси відповідно до затвердженого генерального напрямку становить 213,2 км. Передбачається збудувати два мости через р. Дніпро, один міст через р. Десна, 78 шляхопроводів, 28 транспортних розв’язок у двох рівнях. Це дорога І а технічної категорії. На першому етапі будівництва магістраль матиме 4 смуги руху — по дві в кожному напрямку, але з перспективою їх збільшення до 6-8 при необхідності.

На дорогах такої категорії не передбачаються перехрестя в одному рівні. Це означає, що на всіх перетинах кільцевої дороги з існуючими будуватимуться розв’язки в різних рівнях.

За дорученням робочої групи ДП «Укрдіпродор» опрацював технічний регламент, у якому визначені основні підходи до проектування й будівництва дороги, зокрема до кількості смуг, транспортних розв’язок, об’єктів сервісу, дорожньо-експлуатаційної служби, автоматизованої системи управління дорожнім рухом тощо. Цей регламент розглядався на засіданні робочої групи 24 квітня 2008 року і після доопрацювання буде затверджений. Також обґрунтовано основні вимоги до безпеки руху: це й огородження дороги, спеціальні переходи для міграції диких тварин, окремі проїзди для сільськогосподарської техніки. Якісне асфальтобетонне покриття гарантуватиме надійність експлуатації до наступного капремонту (згідно з міжремонтними термінами — не менше 11 років).

Взагалі це буде сучасна автомагістраль європейського рівня, яка сприятиме розвитку не тільки Київської області та України в цілому, а й усіх прилеглих територій.

— Володимире Васильовичу, як ви вважаєте, чи можливо зробити дорогу платною?

— Це питання на даний час не розглядається. На мою думку, платною вона бути не може, тому що в такому разі цілком втрачає свій сенс. Поряд із платними автошляхами мають існувати альтернативні дороги.

— Тоді за які кошти велика кільцева утримуватиметься?

— Можуть бути різні варіанти. Вздовж дороги розміщуватимуться об’єкти сервісу, будуватимуться логістичні центри, комерційні об’єкти.

Сподіваємось, прийдуть інвестори, які отримавши майданчики для будівництва, спрямовуватимуть певні кошти. Що стосується безпосередньо експлуатаційного утримання, то швидше за все фінансування здійснюватиметься за рахунок державного бюджету.

— Які будівельні організації братимуть безпосередню участь у будівництві великої кільцевої?

— У цьому році ми розпочинаємо реконструкцію північно-східного обходу на ділянці Безуглівка — автодорога Київ — Чернігів протяжністю 6 км, що є ділянкою великої кільцевої. Найближчим часом будуть проведені тендерні процедури, визначені виконавці робіт. Сьогодні на ринку України з’являється дедалі більше дорожньо-будівельних компаній, забезпечених новітньою технікою, технологіями, кваліфікованими кадрами. Уже на реконструкцію першої ділянки є 10-15 компаній, бажаючих взяти участь. Так що існує можливість кваліфікаційного відбору.

Можете не сумніватися, що будуватимуть кращі з кращих — справжні професіонали.

— Дякуємо, Володимире Васильовичу. Сподіваємося, що всі проекти й плани щодо будівництва великої кільцевої будуть якнайшвидше втілені в життя. Успіхів вам у цій відповідальній справі.

P. S. Будівництво великої кільцевої планується закінчити до 2015 року. А поки процес триває, наш журнал і надалі цікавитиметься ходом робіт на важливому вітчизняному інфраструктурному об’єкті й обов’язково розповідатиме про нього читачам.

Статья редактировалась 06.05.2012 г.
Повну версію статті читайте в №3, 2008 р. журналу «Дорожня галузь України».

>
0(97) 290-09-55
Асфальтирование, строительство дорог в Киеве и Киевской области